onsdag 10 juli 2013

Förstör inte mitt dåligt humör

En himla massa regn lovade prognosen nu på morgonen, blev nästan besviken när det inte föll en droppe på hela vägen till jobbet. Hade liksom sett fram emot lite melankoliskt väder, kände att det passade mitt morgonhumör idag. Mår lite småilla rätt ofta nu, särskilt när jag ätit något. Det liksom spänner och trycker på från alla håll i magen och då kommer illamåendet smygande. Ofta är det bättre på morgonen och förmiddagen men inte idag, hann knappt komma upp på cykeln innan jag ville kliva av och gå upp och lägga mig igen.

 Jobbar ju bara 75% nu (25% sjukskriven pga foglossning..) men idag känns det som en låååång dag ändå... Det puckade är att när jag blir på det där melankoliska depphumöret så VILL jag nästan må dåligt och reta upp mig på allt, riktigt gottar mig i självömkan. Nåde den som kommer och försöker muntra upp mig då! Men, jag tror nog det blir någon slags balans i slutänden. Hellre höga toppar och djupa dalar än mellanmjölk hela vägen ;-)

 Idag lär dock surhumöret försvinna så snart jag lämnar jobbet eftersom den vankas besök av mamma, pappa och farmor som stannar till en natt i förorten innan dom fortsätter söderut ner till äldsta bror. Och eftersom vi redan HAR finfrämmande i form av andra storebror, svägerska och brorsdotter blir det riktig familjemiddag på vår terass i Hökis ikväll =) Träningsmässigt tror jag det får bli vilodag, känner att jag vart igång rätt mycket senaste tiden och tja, jag känner inte för att träna idag. Så kan det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar