fredag 12 juli 2013

Utanförskap?

Det är en konstig känsla. Som att vara utanför men ändå inte. Känns som alla runt omkring mig är iväg på olika lopp och utmaningar. det är cykling, löpning, simning och annat. Förväntningar, förberedelser, resor. Uppsnack och eftersnack. Jag har varit mer eller mindre utanför allt det där i 8 månader nu, i väntan på min största resa någonsin. Ibland har det varit skönt, att slippa egna kraven på prestation. Men mest har jag saknat det. Särskilt nu på sommaren när alla verkar träna eller tävla tillsammans hela tiden. Det är långpass och intervallpass och swimruns och tuffa terrängpass. Det är massa roliga terränglopp på hemmaplan och bortaplan, provlöpningar av banor och after-runs.

Det är visserligen kul att följa mina nära vänners prestationer och upplevelser, men kan ändå inte förneka att jag känner jag mig lite "utanför" ibland. Särskilt när man hela tiden bombarderas av alla Facebook-statusar.. Nog för att det kan vara en rätt förvrängd bild av verkligheten man får levererad där, som Mia så väl beskrev i ett tidigare inlägg. Men är man lite känslig en kväll är det ändå svårt att inte påverkas.

Önskar jag hade lättare att bara gå in i mig själv och gotta mig och mysa och se fram emot allt häftigt och fint som är på gång där inne. Försöker..

Nåväl, slut på självömkan. På tal om tävlingar och upplevelser, idag går starten för Tomas och Magnus på Craft BIKE transalp. Kl 9.00 smäller det av och de har sedan 675 km och över 20.000 höjdmeter fördelat på 8 etapper framför sig. DET blir ett lopp jag kommer att följa med spänning och helt utan avund ;-)

Själv tar jag lillracern och trampar ut mot Slagsta för att ta färjan över till Ekerö, vidare mot Bromma och slutligen ut till Hässelby. Där blir det depåstopp, bad och husinspektion hemma hos vänner som blev med hos i början av sommaren. Ett i vanliga fall lagom helgpass men mitt tillstånd känns det som en heldagsutflykt! Bäst att trampa iväg så jag kommer hem innan kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar