tisdag 30 juli 2013

Tävlingsgodis 2014

Blev lite investeringar idag. Först och främst en rulle slippapper, nu jäklar fick bänkskivan vad den tålde! Resultatet - helt ok om man inte kikar i en speciell vinkel mot fönsterljuset. Maria vs. Köksbänken 1-1. 

4 timmars slipande senare...

Investering 2 - Ett par shorts för 50 pix som sitter under magen utan att ge alltför mycket snopphäng och utan att trilla av. Känns mer eller mindre nödvändigt inför varma lediga sommardagar. Nu när jag inte längre cykelpendlar kommer jag inte undan med att gå i korta cykeltights hela dagarna...

Inte de snyggaste men alldeles nödvändiga
 Investering 3 - En almanacka för 2014! Satt häromdagen och spånade på vilka lopp jag vill springa nästa år. Som att ha en STOR skål med godis och bara få välja ut de allra godaste. Inte så enkelt men ett angenämt problem =)

Nästa år.....
Vad blir det för skoj då? I februari drar vi till Nya Zeeland om allt går som planerat, och min kära sambo hittade en Nya Nyzeeländsk tävlingskalender fullspäckad med alla slags lopp. Men det jag spanat in särskilt är The Dual Marathon som går av stapeln den 22 mars. Sen kanske nått annat litet lopp hinns med också om det passar, vi ska ju ändå vara borta i nästan 3 månader =)

Planen är att komma hem i början av maj och då blir det alldeles lagom Salomon Trail Tour Kolmården typ den 24 maj. Sägs att det är en grymt kul bana. Helgen efter det är det Sthlm Marathon. Kanske överraskar mig själv och anmäler mig?

Sen blir det lugnt några veckor till midsommar då Orsa kajt´n går av stapeln. Cyklade det loppet i fjol och är rätt sugen att köra löpvarianten nästa år. Sen följer Salomon Trail Tour Globen som jag tror går typ sista helgen i juni. Efter det ett nytt fjällopp i Fjällmaraton´s regi, 48km i Bydalen säger ryktet. Förhoppningsvis slipper man springa på trappor uppför fjället där. Hoppas kunna ha lite semester i samband med det loppet och avsluta den med Fäbodlunken utanför Mora. 

Augusti är oplanerad, och lika bra det. Kan behöva ladda inför årets stora satsning, Gore-Tex Transalpine Run. Överlever jag det kan det mycket väl bli några roliga höstlopp också. SUM har jag vart sugen på länge och Lidingöloppet är alltid skoj.

Blev förresten en 4e investering också, en bilbarnstol som vi så snällt får låna av Maria och David =) Nu är vi redo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar