måndag 1 juli 2013

v.34 + 1

Tillbaka till vardagen igen efter en spännande helg i Eksjö där sambon körde Ränneslättsturen på MTB. Som vanligt "förcyklade" jag en del av banan i lugn och ro utan tävlingsträngsel innan jag gick över till min superviktiga roll som vätskelangare. Försökte idogt få Tomas att ta vätska fler gånger för att få känna mig mer delaktig i det slutresultatet (8e plats) men han envisades med att bara ta flaskan en gång.

Kurvtagning!

Idag går jag och lillan in i vecka 35. Enligt graviditetskalendern klarar hon sig utmärkt utanför mig vid det här laget om hon skulle få för sig att titta ut. Och nog känns det som om hon är på god väg ibland... men hon får allt hålla sig på plats minst 3 veckor till så pappa hinner hem från cykellopp i alperna! 

Dagens träningsdos blev jobbpendling och en morgonpass på gymmet. Har senaste veckan vågat testa lite crosstrainer och det verkar funka fint med ryggen. Känns ju puckat att kliva in på gymmet för att köra kondition när sommaren är som vackrast utanför, men det är kul att göra nått annat som omväxling till allt rumpnötande på cykel och rätt praktiskt när jag ändå ska dit och köra foglossningsfysen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar