måndag 29 juli 2013

v.39!

Så var det plötsligt mindre än två veckor kvar till BF.. vilket kan innebära 4 veckor, eller en dag. Fan vad skumt det är att gå och vänta på nått man inte vet riktigt vad det är och inte när det kommer. Bara att det typ kommer att totalförändra hela ens liv.

Första lediga dagen idag! Efter att ha jobbat hela sommaren var det vääääldigt skönt att läsa hela tidningen i lugn och ro i morse. Fast sen blev väl inte riktigt dagen som tänkt.. började med att plocka isär hjulen på rullskidorna, de behövde verkligen lite vård och kärlek. Det tog dock betydligt längre tid än jag tänkt, var tvungen att surfa runt på diverse sidor för att se vad jag skulle göra med dem, har liksom aldrig pysslat med sånt tidigare..

Tillslut var alla små delar i allafall rengjorda, uppsmorda och tillbakasatta, men då såg jag att jag lyckats göra ett rejält hack i köksbänken. Jaha, dom skulle ju ändå slipas och oljas så det var väl lika bra att göra det också då. Ambitionerna var höga och insatsen likaså, tyvärr inte resultatet. Assvårt att få det jämnt slipat och att jag sen dessutom tog lack istället för olja var ju ingen höjdare.. så typ 3 timmar senare stod jag på ruta -1. Nu var det inte bara att slipa, nu skulle första lacken slipas bort =/

Orkade inte se skiten så jag tog cykeln istället och trampade runt Drevviken. Kunde ju alltid försöka hitta lite bra barnvagns-löprundor! 2h senare var jag på lite bättre humör och hann både koka körsbärssylt och baka bröd innan det var dags att möta upp Tomas för ett bankmöte inne i Farsta. Det är väl sånt man ska göra när man väntar barn? Baka, sylta och safta. Och sticka småtröjor förstås. Fast jag kan inte sticka...

Håller mig borta från köket ikväll, bänkskivan står fortfarande och flinar åt mig.. I morgon ska vi göra upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar