fredag 9 augusti 2013

Liten skrutt

Idag var det dags för besök på MVC, så jag fick känna mig riktigt normal när jag klev upp i morse för att äta frukost och cykla iväg in mot stan. Hade gott om tid så jag valde vägen genom skogen, via Bagis och Hellas. Skönt dagg i luften och lite smågrisigt efter nattens monsunregn. Kändes bra att cykla där det var ganska platt men börjar märka att det tar emot mer nu i uppförsbackarna än senast jag cyklade den vägen för ca 2 veckor sedan.

Väl på SÖS blev den en dusch på personalgymmet (fördelen med att jobba på samma ställe man ska föda =) och sen den vanliga vägningen och mätning av mage, blodtryck och blodsocker. Låg lite högt i tryck först men sen gjorde vi om det i liggande och då var det lika lågt som vanligt. Blodsocker var 3,7 trots att jag tryckt i mig en macka precis innan. Vikten visade på +9kg, dvs ett kg upp sedan senaste besöket för 2 veckor sedan. Magen var som vanligt lite svårmätt men hade visst inte växt så mycket som den borde så det blev en direktremiss till ultraljud för att mäta tillväxt. Väl där kunde man konstatera att lillskrutt visst växt som hon ska, fortfarande liten men inte alls utanför normalintervallet. Fick en uppskattad vikt på lite drygt 3kg. Inte gör det mig nått att hon inte är någon jättebebis.. inte alls.

Hade tänkt köra lite styrka innan jag cyklade hem, men det tar ändå lite på krafterna med alla undersökningar och lite oro kring tillväxten och så, så jag sket i styrkan och cyklade hem istället.

Har nu ägnat ca 1,5h åt att aktivera nytt SIM-kort, har fått ny telefon från fina sambon så jag ska efter ett långt förhållande göra slut med min gamla långt ifrån smarta telefon. Men såklart ska det strula lite innan det funkar, så det får bli ett besök in på Teliabutiken innan kvällens AW med löpargänget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar