torsdag 22 augusti 2013

Test av Chariot

Det går så sakta framåt. Och jag går framåt ganska sakta. Idag blev det dock en promenad ÄNDA in till Farsta Centrum för lite matshopping och invigning av Charioten

Första turen med Fridas egna Racervagn =)

Det gick kalasbra! Hon satt riktigt bra i hängmattan trots att hon är så liten, och hon verkade helt nöjd med att sitta där. Många reagerar starkt när man säger att man har en löparvagn och planerar att träna med lillen, känns som de tycker det är oerhört egoistiskt och på gränsen till socialtjänstärende! Alla dessa som ställer sig skeptiska till hård träning, och nu ska man DESSUTOM dra in ett stackars oskyldigt barn i den egna egoistsiska träningsfrenesin. Men åhhh. Vad ska man säga? Jag orkar knappt kommentera längre. Mumlar något om att man givetvis får anpassa efter barnet och försöker sen byta ämne, det går liksom inte att disskutera med dessa människor. Vad tror dom? Att jag inte märker om hon misstycker? Att hon sitter i det tysta och lider medan jag flänger fram i full kareta? Eller att jag kommer att ignorera hennes protester? 

Givetvis märker jag om hon misstycker. Givetvis avbryter jag om så är fallet. Givetvis anpassar jag både väg och fart efter henne. och Givetvis blir jag en bättre morsa när jag är nöjd och glad efter en löprunda, med eller utan vagn! 

(Man blir förvånad också av den okunnighet som finns även hos utbildade människor. En av barnmorskorna på BB var övertygad om att man inte skulle hoppa efter att man fått barn för att "allt satt löst". Och då menade hon aldrig någonsin. Tragiskt) 

Nåja. Dagens Chariot-test gick i allafall över förväntan vilket känns väldigt bra och lovande inför framtiden =) Dock är det tydligt att min egna kropp behöver lite tid på sig, efter promenaden som totalt är kanske ca 3km känner jag av lite grann från stygnen i de intimare delarna, och då var skadorna ändå väldigt lindriga. Det får bli små små ökningar av aktivitet de här första veckorna. Men i morgon tänkte jag ändå försöka ta mig till gymmet en kort sväng för att få känna lite på en hantel eller två. Det står tre koppar utpumpad bröstmjölk så sambo och lillan klarar sig om det skulle krisa, men jag räknar med att hinna mellan amningarna! Har liksom inget mastodontpass planerat...

1 kommentar:

  1. Kul att se (läsa) att det funkar med baby-insatsen i Charioten så tidigt! Väntar barn i december och ser fram emot några dagar i skidspåren i vinter.

    SvaraRadera