lördag 21 september 2013

10 km + cykelsupport

Bättre väder kunde vi knappast få under vår Hellas-utflykt där Hammarby Hill gick av stapeln med Tomas på startlinjen. Jag och Frida passade förutom att heja på cyklisterna på att få en fin löprunda längs med Sicklasjön bort mot Duvnäs. Planen var att testa mer kontinuerlig löpning och se vad kroppen tyckte om det, vilket gick utmärkt! 10 km blev det med 6 x 2min tempoökningar (och däremellan rätt lökigt tempo, men ändå!) Totalt tog det oss 48 minuter men tiden kändes inte viktig idag, segern var att springa oavbrutet en mil.

Så nu blir det definitiv start i Haninge Trail om en månad, frågan är bara vilken distans... milen känns just nu mer lockande, ska jag ställa upp i 16 km vill jag känna att jag är i såpass bra form att jag i alla fall kan göra ett försök att försvara segern från förra året, och det känns nog lite orealistiskt.

Fast den största segern stod ändå min kära sambo för som kammade hem vinsten i H30, grymt trampat!

Nöjd efter dagens löprunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar