fredag 27 september 2013

Studiebesök, kvalitélöpning och uppgraderat babygym

Blev en minst sagt onödig start på den här dagen, typiskt att när lillan sover som en ängel är det jag som ligger klarvaken från kl 02.00 och inte kan sova =/ Aja, 4 timmars sömn är bättre än ingen sömn! Gick upp redan kl 05.30 med Tomas som tänkte hinna till jobbet innan rusningen eftersom han var tvungen att ta bilen idag. På hojjen behöver man inte bry sig, då kan man bara garva åt alla stackare som sitter i bilköerna och susa vidare.

Idag var det dock inte bara Tomas som skulle iväg utan jag och Frida skulle till mitt jobb och hälsa på också och vara med en stund på deras studiedag (gissa om jag var populär som baxade in barnvagnen på tunnelbanan i rusningstid). Trevligt i allafall att träffa kollegorna och givetvis skoj att få visa upp vårt lilla underverk, som för övrigt skötte sig utmärkt och storflinade åt varenda en som gullade med henne. Löjligt stolt mamma =)

Hemma igen var det dags att ge mig ut på första löprundan utan barnvagn, kändes jättekonstigt och väldigt enkelt! Gav mig iväg till lilla elljusspåret i Fagersjö där jag drog upp farten och satte igång klockan. 12min 37sek och 3,2km senare pustade jag ut och joggade lugnt hem. Det ger ett snitt på under 4min och då är det en hyfsat kuperad bana. 

Jomenserni det blir nog en start på 16km på Haninge Trail. Det är ju bara 13km längre än idag, hur svårt kan det vara? 

Förresten, igår var jag ute och åt med kollegorna så Tomas och lillan var ensamma hemma några timmar, varpå detta möter mig när jag kommer hem:

 
Har ni sett något snyggare babygym? 

2 kommentarer:

  1. :)
    Kladdig röd burkvalla, en taggig cykelkrans och en pedal som säkert går att klämma sig på! Ni härdar verkligen lilla Frida!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Vad är den sista lilla grejen föresten - en rullskidholk?

    SvaraRadera