söndag 29 september 2013

Dags för riktig träning

Så har ännu en helg förlöpt, och vi har haft besök av mormor från Sundsvall. På lördagen stod det Lidingölopp på schemat med mamma på startlinjen. Själv tog jag cykeln och kryssade mig fram mellan fotgängare och vägarbeten ut till Lidingö lagom till löparna skulle passera Grönsta gärde inför sista milen. Dock lyckades jag missa mamma, började frysa efter efter den svettiga cykelturen, fick hemlängtan efter Frida och cyklade hem igen. Dagens sämsta supporter. Näväl, mamma gjorde en strålande insats och sprang i mål på 2h och 46min vilket var nytt personligt rekord med marginal!
Och väl hemma fick jag själv mysa ner mig med Tomas, Frida och en stor kopp te i soffan framför upploppet i damernas linjelopp där Emma Johansson knep silvermedaljen.

I går var det dags för cykel igen, nu i mindre format i form av MTB DM ute vid äventyrsbanan vid Älta. Nu var det Tomas tur att göra sig startklar medan jag, mamma och Frida bänkade oss på en stubbe i solen och drack kaffe och fikade. Tomas följde sitt koncept från föregående helg och knep förstaplatsen =) För egen del var det en mycket trött dag och jag hade nästan tänkt skippa träningen helt men tog mig i allafall ut på en lufta lungorna-tur på rullskidorna.

Kaffe i solen i väntan på cyklister

..och här är cyklisterna!

Ikväll är det dags att köra igång med löpträningen på allvar, bara 3veckor kvar till Haninge Trail! Först på schemat står ett intervallpass så ikväll drar jag iväg till Farsta IP och kör 400-ingar! Det blir ett riktigt tempotest, lite nervöst faktiskt. Rapport kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar