onsdag 25 september 2013

Öppna förskolan och backträning

Idag knatade jag och Frida bort till Farsta Strand och Öppna Förskolan där i sällskap med Martina och hennes Julissaga. Jag vet, Frida är fortfarande för liten för att uppskatta dom där sångerna och lekarna dom pysslar med men JAG tycker det är väldigt trevligt att träffa andra mammalediga och snacka lite skit (i dubbel bemärkelse...).

Nu när jag umgås så väldigt mycket med helt "vanliga" människor, dvs sådana som inte vigt sitt liv åt träningshysteri, så slås jag av vilken skillnad det är på hur man ser på träning och motion. De flesta är ändå "normalaktiva" och en promenad på ca 4 km från Hökis till Farsta strand ses som en skön höstpromenad och är inget konstigt alls. Sen finns det en del som reagerar med ett "Va, GICK ni hela vägen, vad DUKTIGA ni är". Vad svarar men på det? "Nej, det vet jag inte om jag tycker vi var så duktiga, det är ju bara en promenad på 4 kilometer!" Det funkar ju inte, då säger man liksom samtidigt att "Hur dålig kondis har du egentligen din late stackare", och det var ju verkligen inte det man ville förmedla. Så för att slippa den sortens kommentarer smög jag in på toaletten när jag bytte om till träningskläderna eftersom jag tänk köra dagens träning löpandes hem via Högdalstoppen.

Blev ett riktigt bra pass! Först ca 4 km distanslöpning, försökte hålla lite tempo men körde utan klockan så facit får jag aldrig veta. Sen drog vi 4 vändor upp till toppen innan vi fortsatte de återstående 2 km hem till lägenheten.

Är så himla glad att det funkar så bra att springa! Och att det funkar så bra att springa med vagnen också. Frida sover aldrig så gott som när vi är ute i den.

Frida på toppen

Jag på toppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar