lördag 7 september 2013

Tävlingsdebut

Idag var det tävlingsdebut! Ja alltså som supporter (så kul ska vi inte ha ännu). Men det var i alla fall rätt dag att vara supporter, Sigtuna visade sig från sin bästa sida denna strålande sensommardag och Tomas var inte sämre han. Med en sommar på cykelsadel och blott en månads löpträning får man lov att imponeras över de 38.34 han tog på sig för att avverka milen idag.

Dagens prestation

Och gissa om det suger i tävlingstarmen... snart, snart.. har ju tjuvstartat lite och börjat smyga in korta löpsessioner i promenaderna, och peppar peppar... det känns fint.

Men för egen del stod det rullskidor på programmet idag (igen...), så i morse efter amning rullade jag iväg mot Hellas för en lite lugnare halvlångt pass. Kände mig rätt seg till en början men som vanligt nästan på rullskidor kom jag igång allt bättre under passet. Dryga 30km på 1h 40min, det är ändå helt ok för mig på rullskidor. Körde skate idag igen, dels är det så mycket roligare men framförallt inbillar jag mig att det är bättre för löpformen =) Om det nu gömmer sig någon sådan i kroppen efter alla dessa veckor? Ahh det kliar i benen att få testa! Tålamod, yes, det är ju min starka sida....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar