fredag 13 september 2013

Trötter och Glader

Vaknade i morse efter att typ inte sovit. Kan man vakna från vakenhet? Aja, en mindre bra natt kan man säga. - "Man får passa på att sova på dagen då barnet sover". Bra tips, men är det någon småbarnsförälder som följer det? Gjorde jag det skulle jag snabbt bli en oupplyst mjukisbyxelurv utan kontakt med omvärlden och ett socialt umgänge begränsat till en 4-veckorsbebis (inget ont om Frida men sååå stor intellektuell stimulans får man inte av henne). Nä, det är ju när dom små sover som man passar på att ta de där underbara långa höstpromenaderna, tränar, umgås med en vän eller bara får möjlighet att röja undan frukosten.

Men idag är jag astrött. Frida är jätteglad och pigg. Vi kompletterar varandra kan man säga ;-)

Det är dock en stor dag idag, hade tänkt vi skulle ge oss ut på en första liten löprunda nu innan lunch. Har ju tjuvat och provsprungit lite uppför backen och så, men ingen direkt distanslöpning ännu. Det blir det väl inte direkt i dag heller, planen är att springa 5 min i taget och gå någon minut mellan. Och ja, jag vet, det är bara 4 veckor efter förlossning. Kanske är jag för ivrig, kanske kommer det straffa sig. MEN det känns ju så bra i kroppen och jag kommer ta det löjligt försiktigt.

Rapport kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar