torsdag 19 september 2013

underbara sömn!

Efter några dagars ganska tuff träning tog jag en skön vilodag igår, och den kunde inte kommit lämpligare för Frida hade bestämt sig för att inte sova mer än max 1 timme i sträck natten innan. Så det var med viss vånda jag väntade in gårdagskvällen, inställd på ännu en vaken natt. Men lillan var en riktig praktunge, vaken och glad fram till kl 21 (fattas bara annat för jag hade chefen här på finbesök =), åt och somnade. Sov till 02.15, åt, somnade om. Vaknade sedan 05.30!

Känner mig som superwoman idag!

Hon somnade dessutom om nu på morgonen så nu har jag lagat mat, städat, kört styrka, satt en surdeg och betalat räkningar. Sällan har sådan effektivitet skådats. Nu ska vi mysa en liten stund innan Frida och Emmylou kommer för en promenad, fram med regnkläder. Fast Frida har inga.. hon får nog rum innanför min jacka i bärselen. Tanken är en tur bort till denna trevliga butik där jag tänkte kitta upp med lite fina mjöler till framtida degar och en glad kyckling till morgondagens middagsbjudning. Eller alltså, nu är den död. Men jag hoppas den var glad innan dess.

Sen får vi se, hade tänkt köra rullisar ikväll men det vete fan om det inte blir inomhusträning på gymmet istället... såna här dagar längtar efter att kunna springa som vanligt, då spelar det mindre roll om det så är storm ute. Men rullskidor i regn, det är inget hit...och löpningen vill jag spara tills i morgon, vill ännu inte springa mer än typ 2 ggr/veckan och helst med några dagars mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar