fredag 13 september 2013

Wohow, första löppasset!

Så himla skönt att dra på sig löpardojjornaoch dra ut p en runda i all sin enkelhet! Ingen hjälm, ingen cykel, ingen lokal att ta sig till. Bara ut genom dörren och iväg, tillbaka 40 minuter senare trött, svettig och nöjd =) Som jag saknat det, tror det var typ 4 månader sedan senaste turen...

Nu blev det ju inte ren vacker distanslöpning utan jag växlade lite, sprang 5 min och gick 2 min. Men de sträckor jag sprang körde jag rätt ordentligt, känns som det är bättre för kroppen att springa på aktivt än att lufsa fram. Musklerna aktiveras effektivare och tekniken blir mycket bättre.. så jag försökte hålla mig under 4.30-tempo  och det var faktiskt inga större problem, även om det kändes att löparmusklerna var rätt ovana. Frida gjorde som hon brukar och sov sig genom ytterligare ett träningspass =)

Väl hemma körde vi bägge lite styrketräning...


...Frida i sitt gym...


...och jag i mitt!

Sen satt det fint med en fika på Farsta Gård i trevligt sällskap =)


Sen blev det helg igen och nu verkar middagen vara serverad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar