fredag 4 oktober 2013

Skidgång och snabbdistans a´la babystajl

Babybjörnskidgång (Tomas stryper mig om jag säger stavgång som jag gjorde förut  ;-), funkar ju ypperligt! Kunde kanske inte gå på riktigt som önskat, men å andra sidan fick jag drygt 4 kg extra vikt att transportera. Frida sov gott.

Efter 10 vändor fick hon hoppa ner i vagnen och så drog vi iväg på en snabbdistanslöprunda hemåt. Hade innan siktat på att hålla 4-minuterstempo men det var sega ben och kändes mer som 4.30-tempo. Så när jag stoppade klockan efter 4,3 km och konstaterade att snittet ändå blev 4.08-tempo kände jag mig rätt nöjd ändå. Antar att vagnen gör det lite segare också. Men jag inser att det saknas en del distansträning inför Haninge Trail.. har ju egentligen bara kört olika typer av intervaller eller backe sen jag började springa, det är lite annat att hålla tempo långa sträckor.

Måste medge att jag har lite respekt inför distansen, för mig är 16,7 km aslångt i nuläget...

Men dit är det 2 veckor, först kommer morgondagen med Vikingatåget!  Haha, det blir grymt =)

Hejsvejs och trevlig fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar