söndag 6 oktober 2013

Vikingatåget, så gick det!

Igår var det alltså dags för smygdebut på tävlingsarenan, kändes lagom oseriöst att ställa upp i Vikingatåget. Kände inte så mycket press eftersom första momentet var roddmaskin och mina konkurrenter var just roddare. Dock hoppades jag ju såklart ändå kunna plocka mycket på den avslutande löpningen.. och det visade sig att det var precis så det blev. Gick ut som nummer 3 av 4 efter rodden, som för övrigt var precis så vidrig som väntat och lite värre ändå (tack Maria och Annika för peppande och hejande!), och var inte alltför långt efter de två tjejerna som var före. Sen skulle man lyfta en 15-kilos viktplatta 15 gånger över huvudet, jobbigt men som en barnlek i jämförelse med kräkrodden. Efter det var det bara att lubba 1500m och ca 50 höjdmeter så var man i mål. Med rodd i benen och den stigningen var det rätt jobbigt, och när jag passerade tjejen som ledde ganska tidigt så lökade jag nog lite.. dumt, hade ju vart bättre att maxa och passa på att få ett fint kvaltétspass! Men satan, det är jobbigt att springa och blodsmaken i munnen från rodden gjorde sig snabbt påmind i stigningarna. Jag fegade ur helt enkelt. Men vann gjorde jag och skoj var det och mycket bra smakade lunchen som efteråt intogs på Kafé Klavér tillsammans med Frida, Anders och Emmylou!

Detta moment skulle visst motsvara "att dra upp vikingabåten på land"..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar