söndag 24 november 2013

Spontanträna, hur fan gör man?

Det var ju den här veckan jag skulle börja mitt nya ostrukturerade spontanhärliga träningsliv! Måndag, denna ständiga nystartsdag. Till skillnad från de flesta andra jobbar jag dock tvärtom, inga nya träningslöften eller bantningskurer utan mindre struktur, sämre träningsupplägg och mer nollkoll =)

Kan man lära gamla hundar att sitta?

Idag är en "spontandag", när jag ska slänga benen över sängkanten och känna efter från tårna:
 "- hmmm, undrar vad jag vill göra idag! Hårda intervaller? En promenad? Kanske köra ett spinningpass ikväll? Jag gör en kopp kaffe och känner efter lite till"

Gjorde jag så? Hmm, hur var det nu.. Frida väckte mig runt kl 4 och villa ha käk. Jag tar upp henne och känner försiktigt efter i halsen med en liten sväljning. Satan, den gör fortfarande ont! Jag som skulle spontanspringa på Högdalstoppen idag! Kaos!

Gör om gör rätt. Kom igen nu, jag kan ju i alla fall försöka känna efter vad jag vill. Vad känner jag för? Hmm, sol, jag suktar efter solstrålar. När går solen upp? 08:06. En promenad i soluppgången?Men jag hade ju tänkt springa... men det är ju en spontandag, jag behöver inte springa! men jag hade ju tänkt... Okej, en kompromiss: Det får bli en soluppgångsjogg i mycket makligt tempo om halsen känns okej när jag kommer ut.

Det är inte så himla enkelt att vara spontan!

2 kommentarer:

  1. Ha ha hejja. Fortsätt öva. Jag e tvärtom. Ruckar alltid på planerna, slänger in annat eller skippar. Allt efter vad jag har lust med. Försöker hålla mer på struktur men aj va svårt :)

    SvaraRadera
  2. Inte kul att vara sjuk! Själv har jag nog ett par dagar kvar innan jag vågar börja träna. Men jag kanske skulle kunna ta ett av dina noll-minuters pass som du ibland loggar på FunBeat ;).

    SvaraRadera