lördag 16 november 2013

Tömilen

Verkar ju som det funkar bra att träna ostrukturerat, sova dåligt och vara allmänt ofokuserad. Varför hålla på och krångla med olika träningsupplägg egentligen? Kör man bara skiter ur sig hyfsat regelbundet räcker det nog så långt.

Idag grejade jag sub 40 för första gången! Wohoo =) 39.53 tror jag det blev och det räckte till en 5e plats.. just typiskt, typ vilket tidigare år som helst hade det givit en topp 3-placering, men i år gick 3 tuffa tjejer under 39 minuter! Hårt.

Det kändes rätt fint och kontrollerat hela loppet, eftersom man springer som en åtta är det mentalt lätt att dela upp loppet i olika korta bitar som man betar av en i taget, och så vips är det bara upploppet kvar! Hade lite draghjälp av en grabb sista 3 km och jag kan nog tacka honom för de där sekundrarna på rätt sida 40. Hade span på tjejen framför mig hela tiden men lyckades inte knappa in någonting på henne, snarare ökade avståndet sakta men säkert och jag kände att jag inte hade så mycket att komma med i den uteblivna duellen...

Nu blir det en bärs, lite plugg och sen ska vi iväg på middag och fira Fridas 3-månadersdag! Stora tjejen =)

Stortjejen!



Få se nu, hur fick man upp de här säkerhetsnålarna nu igen...

Måste öva på fotominen..

I mål med trean Petra Kindlund som kutade in på imponerande 38.33! 


Reviderar: Inget plugg. Läste Runners World istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar