tisdag 17 december 2013

Kvällsträning

Just hemkommen från gymmet, nöjd efter ett bra löppass på bandet. 8 x 500m i 3.30-tempo med ca 2 min joggvila mellan. Tycka vad man vill om löpband men det blir ju alltid ett bra pass! Digitalt liksom. Har jag planerat för 8 x 500m i 3.30-tempo så blir det just så också. Inte fel heller att få dra på sig korta brallor och linne i december.

Sen det här med att träna på kvällen. Innan jag fick barn hade jag väldigt svårt för det, kunde inte få något vettigt gjort innan träningen var avklarad. Hela dagen blev bara en lång lätt ångestfylld väntan på att det där passet skulle klaras av. Men nu, sen lillskrutt kom till världen, är det helt annorlunda. Nu kan jag gå och småmysa hela dagen och se fram emot lite "egentid" på kvällen.

På tal om egentid så har Frida just somnat och när Tomas kommer hem från sin löprunda väntar en flaska bubbel i kylen för att fira vår 35-månadersdag! (Alla anledningar att dricka bubbel en vardagkväll är bra anledningar =)

I morgon blir det vila, då ska vi på julfrukost på jobbet och sen födelsedagsfika i Uppsala. Sen blir det avfärd mot ett snötomt Mora för julfirande hos svärföräldrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar