tisdag 3 december 2013

Tusan vad jobbigt!

Jepp, idag blev det tusingar efter att Tomas kommit hem och tagit över kvällspasset med Frida. Hon håller på att testa olika röstlägen och snattrar som en tok, så jag valde att lämna hörlurarna hemma och njuta av lite tystnad (och så finns det ju faktiskt ingen musik som slår hennes joller heller =).

Målet för dagen var att köra på under 3.45 och jag hade väl tänkt att 5 stycken var lagom. Men när jag drog iväg kände jag att den här satans förkylningen fortfarande lurar i luftrören så jag plockade bort en intervall. Och faktum är väl att det var rätt skönt oavsett sjukdom eller ej ;-) har nog blivit lite bekväm... men lite tempo hoppades jag fortfarande på och lyckades precis med vad jag satt upp för mål. Dom gick i 3:40, 3:42, 3:36, 3:45. Det bästa med det här passet var nog ändå att jag lyckades pressa mig när det blev jobbigt och inte bara ligga och gröta i komfortzonen som jag haft en tendens att göra på sistone...

Nu blir det Norrlandsresa i morgon och förhoppningsvis några fina pass ute i storskogen innan helgen  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar