söndag 26 januari 2014

Kottens vrålåk

Måste bara skriva ett hyllningsinlägg till vår kära Chariot. Att det skulle bli en sådan fin familjemedlem vågade jag inte hoppas på då vi hämtade den begagnad vagnen i Bagis...

Idag tänkte jag springa ett lugnt långpass och bara njuta efter gårdagens lopp (mer om Winter Run i nästa inlägg). Tomas var i städartagen och började redan efter frukost att feja och putsa på hemmet, så vad passade då bättre än att jag tog med mig kotten och drog iväg 2 timmar?

Och jag mår så himla bra av att springa med henne i kärran! Istället för att brottas med ett litet dåligt samvete av att lämna henne hemma med funderingar om hon är glad, ledsen, trött eller hungrig så har jag henne med mig =) Och hon å sin sida sover ju såååå mycket bättre när vi skumpar fram med vagnen i friska luften än inne i sängen. Kan nog säga att det är enda gångerna jag verkligen kan njuta av att vara ute länge och inte känner behov att komma hem så fort som möjligt. När jag kan testa nya vägar och undersöka var dom kommer fram någonstans. Och vaknar kotten på vägen är hon lika nöjd ändå, hon sitter ju framåt så hon kan sitta där och kika ut på landskapet som svischar (nåja...) förbi.

Det var bara det. Chariot. Grym grej, nöjd mamma. 

Fina vagnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar