torsdag 16 januari 2014

Mycket löpning nu

God morgon!

Eller nja, kanske inte jättegod, liten sovsvacka hos den yngste familjemedlemmen gör dagarna liiite tröttare för de äldre  =/  (men nu går det minsann bra att sova, när morgonpigga mamma absolut inte kan somna om... skruttunge)

Sömnbrist eller ej, jag har är lite sugen att testa kroppen med sådär halvhård löpning flera dagar i rad och se vad som händer. Hmm, nu lät det som jag hade en bra tanke med det, men det har jag inte. Det bara passar sig med löpträning och jag orkar inte hålla på att greja med alternativträning. Jag orkar faktiskt inte tänka överhuvudtaget och då är det enklast att bara ge sig ut och kuta. Koppla in autopiloten.

Började igår med 6 km snabbdistans som gick i lite snabbare än 4-minuterstempo (ok, 3:59...). Idag blir det Högdalstoppen med barnvagn, Frida ska bara vakna och få lite gröt så hon orkar hänga med. I morgon kör vi tempo igen, passar på att köra löpband tidigt på morgonen när gymmet är relativt tomt på folk. Tror jag ska våga mig på några tusingar... Sen på söndag blir det långpass.

Undrar om jag lyckas springa fler minuter än jag sover?

2 kommentarer:

  1. Skruttisen e ca 5 månader nu va? Vio sov oxo helknepigt från ungf 4,5 månad tills för några dagar sen (6mån). Knasungar!

    SvaraRadera
  2. Jepp, 5 månader precis. Skönt att höra att det var lika för er.. försöker hålla henne lite mer vaken på dagen, hon är en riktig trötter då istället..

    SvaraRadera