måndag 6 januari 2014

Podcastlöpning

Det ska inte vara 5 grader varmt i januari. Det ska inte var barmark. Men om gårdagens 2-timmarspass på rullskidor var ren misär så bjöd dagens morgonlöpning åtminstone på lite ljusglimtar

Utsikt från Högdalsbacken


Eftersom Tomas valde att jobba idag istället för i fredags fick Frida följa med på turen


Riktigt skönt att springa upp och ner för backen idag. 6 vändor blev det till lyssnandet av Husky, en grym podcast som inte direkt minskar suget efter fjällen, alperna, vintern och dårskap i allmänhet. Rekommenderas. Lyssnar ofta på olika podcasts när jag är ute, skön avkoppling och kommer man in i lyssnandet kan en halvtimme lätt passera nästan obemärkt. Det är så jag håller lite koll på hur långa pass jag kör också eftersom jag sällan har klocka. Ett Husky-avsnitt = 50-60 minuter. Ett sommarprat = ca 60 min. Ett Poddylo-avsnitt = 35-40 min. Idag blev dett ett Husky + ett Poddylo = 90 minuter. Tog ca 15 min ytterligare att komma hem så det blev ett rejält pass (med detta sagt kan man säga att ni inte ska ta för allvarligt på mina tidangivelser på Funbeat ;-).

För övrigt är det bara 1 månad kvar tills vi drar till Nya Zeeland, tjohooo! Nån som vart där? Kom gärna med tips! Vi har liksom 3 månader(!) på oss.... =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar