torsdag 9 januari 2014

Sköna vilodag

Det bästa med att träna hårt är att det är så jäkla skönt att vila. Att vakna efter flera intensiva dagar och ha en träningsfri dag framför sig... ahhhh!

Igår var jag och Frida på farsta IP och körde 400-ingar igen, 8 stycken den här gången och dom gick på typ 1:21 allihopa, helt ok. Har funderat lite över mitt upplägg.. jag gör ju lite tvärtom de flesta andra, under hösten lägger jag mycket fokus på snabbhet och sen under våren, ju närmre tävlingssäsongen jag kommer, så ökar jag distansen. Alltså, jag vill ju bli snabbare! Då måste jag ju träna snabbhet i god tid och sen köra mer och mer tävlingslikt när de stora loppen närmar sig, i mitt fall då öka distanserna och förhoppningsvis tar jag med mig den förbättrade snabbheten även under längre sträckor. Hade målet varit att bli mer uthållig hade jag kört mer långpass och sånt under hösten. Tänker jag helt fel?

Idag är det i allafall vilodag, hur mycket vila det nu blir med hela mammagruppen på besök med sina kottar, 7 Stycken tror jag vi blir i vår lilla lya! Kaffebryggaren är laddad och alla diverse babysitters, filtar, hoppgunga, hokuspokusstol, babygym och leksaker är framtagna =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar