torsdag 6 februari 2014

Bortförklaringar

Vet inte om det är det faktum att vi om några dagar drar till varmare väder eller en liten förkylningskänsla som gör att mitt träningssug just nu är spårlöst borta. I vanliga fall tycker jag känslan av att en förkylning ligger och lurar är oerhört frustrerande, det där gränslandet mellan frisk och sjuk. Nä, då är det bättre att vara totalt klubbad med feberfrossa så man slipper fundera över om det lämpligt att köra på eller vila. Men nu gör jag tvärtom och skyller på lite kli bakom näsan för att få lämna löparskorna i hyllan och ta en promenad med Frida istället. Jag menar, vem vill flyga till andra sidan jorden med en förkylning?

Äh, jag har helt enkelt ingen större lust att träna. Och vet ni, det känns rätt nice. Det är så sällan jag helt utan vidare skiter i träningen så när jag nu känner för att göra just det och dessutom inte har någon större ångest över det så tänker jag ta tillfället i akt och njuta =)

I dag gick vi istället till kyrkan sångstund och sen sopplunch, och därifrån vi fick med oss fina Steffi och Mikael hem för kaffe och barnmys. Har sen packat lite men eftersom Frida absolut inte ville sova middag ensam idag så ligger vi nu i soffan bägge två och ser på konståkning istället!

Frida är väldigt fascinerad av storkusin Alice

Alice tycker dock att Frida ska se in i kameran istället :-)
Får se om vi tar en sväng i morgon, en sista tur på Högdalstoppen kanske innan vi drar. Eller så kanske jag är lite förkyld. Man vill ju inte bli sjuk till flyget  ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar