fredag 14 mars 2014

10 x 400m och bungyjump - eller hur var det?

Dagen startade tidigt med ett löppass innan frukost, vi hade en lång bilkörning framför oss så jag ville ha träningen klar innan vi drog iväg. Blev lite amning runt 6-tiden och sen fick lillskrutt somna om hos storskrutt i storsängen (hon sover ju annars i sitt lilla tält om nätterna). Själv drog jag iväg i morgonmörkret för ett intervallpass. Hade siktet inställt på en typ cricketplan i närheten för att köra ett gäng 400ingar. Eller om det var en rugbyplan? Fast det fanns inga såna där konstiga mål.. Nåväl, intervaller springas och jag hoppades det skulle finnas lite fart i benen. Jag har alltid ashöga ambitioner inför såna pass, tänker innan att det kan ju inte vara så jobbigt. 400m är ju kort, det är ju bara att springa. Så jag tänker att jag ska köra typ 10 stycken, minst! Sen efter lite uppvärmning när jag inser att det kommer bli jobbigt brukar jag ha ändrat mig till att köra 8, och när jag sprungit 2 tänker jag att kör jag 6 så är det bra. Men efter 4e så överlägger jag med mig själv en stund och bestämmer mig för att springa 7 stycken ändå, och då är jag jättenöjd med mig själv eftersom jag lagt till en! :-)

7 x 400 blev det alltså och dom gick på typ 1.20 allihop. Eller kanske 1.21. Det är ok, det är där jag legat tidigare och jag kan knappast räkna med att springa fortare nu när det blir så mycket mängdträning. 

Sen har vi hunnit med glaciärvandring (inte på utan till en utsiktsplats typ 500m från glaciären, inte jättespännande) och en kort vandring till en sjö som ska reflektera bergen jättefint, men bergen var i dimma och sjön i vågor så det speglades inte ett smack den här dagen!

Glaciären skymtar i bakgrunden

Det tar på krafterna att promenera! 

Kikar ut över sjön

Sista stoppet innan Haast! (innan vi blev uppäten av knotten)

Nu är vi framme i Haast, typ ingenmansland men bra läge för lite vila innan vi drar vidare till Queenstown i morgon. Det är visst mekkat för äventyrssporter och galna aktiviteter? Tror att jag råkade nämna nått om bungyjump innan vi åkte.. Men det kan ha vart en grov tungstukning. Fan, det är ju ashöga höjder! Och rätt dyrt. Åh det finns så många dåliga ursäkter, jag kan lätt övertyga mig själv om att det är en dålig idé.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar