lördag 1 mars 2014

Tävlingsmorgon!

Sitter ensam i köket där vi bor och käkar gröt. Barn och sambo sover. För idag är det racedag!!! I onsdagskväll såg Tomas att det gick ett maratonlopp här idag, Mountain to Surf marathon. Man startar i foten av berget här utanför stan och springer ner till stranden där målet är, med andra ord - utför. Jag funderade en liten stund på saken. Att springa en hel mara kändes lite väl optimistiskt, men det finns ju också en halvmara... Så igår tog vi en lång promenad längs stranden bort till tävlingsregistreringen och anmälde mig =)

Vi som startar efter halva vägen går dock miste om de flesta höjdmetrarna utför som är i början av långa banan, men jag skulle ändå gissa att det är en rätt lätt banprofil.. fast, lätt betyder ju INTE att det passar mig egentligen, i konkurrens mot andra är det snarare uppför jag plockar tid. En liten titt på förra årets resultatlista gör ändå att jag har vissa förhoppningar, även om hela grejen blev helt spontan och oförberedd. Lite kul också att se hur två dagars bergslöpning funkar som formtoppning.

kl 9.30 går starten, för er hemma blir det alltså 21.30.

Nu ska jag se om jag kan matta lillskrutt lite innan jag drar till bussen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar