måndag 28 april 2014

Fingerfood och lägesrapport

För att fortsätta på linjen barnmatsexperiment: Linskakorna var ingen hit, lite tråkiga i smaken och ganska smuliga. Men sen gjorde jag en kaka med havre och aprikos som blev desto bättre! Kokade torkade aprikoser i småbitar tills de var helt mjuka. Rörde i en tallrik havregrynsgröt i kastrullen och rörde ihop det tillsammans med ett ägg. Det ska bli som en tjock gröt av det, absolut inte rinnande utan ganska fast. Sen lade jag upp gröten på en plåt och in i ugnen på 180 grader i typ 40-45 minuter. Såhär blev resultatet:



En lägesrapport då. Fortfarande sjuk, halsont som vägrar ge vika. 4 dagar kvar till maran. Börjar misströsta att det ens blir en start. Försöker rycka upp mig emellanåt och göra det bästa av dagarna som återstår men har inte så stor lust med någonting. Dessutom har jag fått ont i ryggen (farligt att vila) så till och med promenader tar emot just nu...

Så för att göra nått skoj köpte jag en sax och klippte av mig håret. Såhär ser jag ut nu:


Dessutom är Frida lite snuvig och sover därför dåligt, vilket gör inte jag och Tomas får sova så mycket heller. Dålig sömn = dålig återhämtning. Ett tillfrisknande de närmaste dagarna känns osannolikt.

2 kommentarer:

  1. Hélène Englund28 april 2014 kl. 23:01

    Hoppas att förkylningen släpper snart! Det är ju för vuxna precis som för barn - att man ska lyssna på kroppen. (Även om vi stora ofta skjuter tecknen åt sidan.) Håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, snygg parallelldragning =) Tack, känns lite bättre idag äntligen så det blir kanske en start i allafall

      Radera