tisdag 15 april 2014

Vulkaner och träningstankar

Lite taskig nätuppkoppling så det blir lite glesare mellan inläggen. Inte riktigt läge att blogga när vi står med varsin telefon och bebis på magen i duggregnet utanför McDonalds för att snålsurfa hem mail på deras wi-fi. Så det blir till att skriva i godan ro på rummet istället och sen publicera när tillfälle ges. Så när ni läser det jag skriver nu är det redan inaktuellt ;-) 

I allafall, vi är kvar i Taupo mitt på nordön. Vädret är lite bättre men fortfarande lite småregnade från och till. Tog några lugna dagar från löpningen, började känna av lite småont från knäna.. Men nu är de fit for fight igen, igår blev det 4 x 2km intervaller på en kanonfin promenadväg längs med sjön. Som tidigare får jag slita för att hålla någorlunda tempo, nu snittade jag 3.54-fart och det var då inte gratis! Skulle vilja bli lite snabbare men tycker det är svårt.. har kört rätt mycket fart-fokus under hösten och vintern men det händer inte mycket. Typ inget. Aja, visste jag för 3-4 år sedan att jag skulle göra de tider jag gör idag så skulle jag vara sjukt nöjd, så jag borde väl kanske vara det nu då istället. Eller inte.. Va fasen, nöjde man sig blev man ju aldrig bättre?!! Och det vill man ju. Eller vill man? Hmm... Inte till varje pris kanske, det finns faktiskt viktigare saker. Men jag är övertygad om att mycket ännu kan förbättras utan att tumma på familjetid, det handlar nog mer om att optimera varje pass snarare än att träna mer. 

Hoppsan, spårade ur lite, det där med farten har jag redan tjatat om tidigare. Tänkte ju bara skriva lite om dagen.

Det är fullt med geotermisk aktivitet i markerna här och idag har vi gjort lite utflykter till såna ställen. Det är coolt, men lite läskigt också. Det är jordbävning någonstans på NZ typ varje dag och det skulle kunna ske vulkanutbrott närsomhelst. Landet ligger på två olika plattor som rör på sig i förhållande till varandra, så det är en jäkla aktivitet! 

I morgon blir det långpass igen, sen är det bara 2,5 vecka kvar till bergsmaran jag ska springa så snart är det dags att dra ner lite på träningsmängden. Hur nu det ska gå med alla fina platser vi har kvar att besöka innan dess..

Äntligen har det blivit fart på Fridas hårväxt! Måste vara gynnsamt klimat här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar