onsdag 7 maj 2014

Blickar framåt

Väskorna packade, om några timmar checkar vi ut från hotellet och sent ikväll börjar färden hem mot Stockholm. 3 fantastiska månader som givit så himla mycket bra grejer som jag nu tar med mig hem. När man har varit iväg en längre tid är det kul att komma tillbaka till en vardag och man har en massa idéer och planer för framtiden. Vi har en hel lista på saker vi ska fixa hemma i lägenheten, det är tex dags att gör den lite mer barnvänlig. En liten pool till terrassen och några barnmöbler ska inhandlas, förråd ska rensas ur, förvaring ska optimeras. Åh vad jag älskar att rensa och organisera! Vad säger man, människor som kräver ordning omkring sig är de med kaos i huvudet... kan stämma =/

Blickar framåt mot tävlingar gör jag såklart också, en hel del större lopp är inplanerade och några mindre finns det fortfarande utrymme för att kasta in en anmälan till om det skulle passa. Först ut är Kolmårdentrailen, en deltävling i Salomon trail tour. Den går den 24 maj, om dryga två veckor alltså och det är 21km som ska springas. Lite kul med det loppet är att mamma kommer ner för att springa hon också! Sen bara en vecka senare är det Stockholm Marathon. Om jag är grymt peppad inför Kolmården så är jag lika grymt opeppad för Stockholmsmaran... jag kan inte springa fort så långt! Det är ju asjobbigt, jag känner mig inte tränad för sån löpning... Stockholm marathon  är faktiskt den enda asfaltsmaran jag någonsin sprungit, men det var typ 5 år sedan och då gjorde jag det på typ 4,5 timmar.. borde ju åtminstone kunna persa skapligt!

Efter Stholm Marathon blir det en sväng till Mora över midsommar där vi passar på att springa Orsa kajt´n, det ska bara bli hur kul som helst. Sen kommer sommarens största mål - Dolomiten Skyrace och Vertical Kilometer! Satan vad backar det ska springas innan dess!

Har en del planer för sensommar och höst också, men det tar vi då.

Den här synen mötte mig igår när jag kom ner efter ett totalt katastrofalt pass på löpbandet:


Mina trötta sötnosar. Då glömmer man fort dåliga kilometrar =)

Och här är vår stora tjej som satt själv en stor del av flygresan!


Hej så länge, nästa gång vi hörs är jag på hemmaplan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar