lördag 10 maj 2014

Hemma!

Har nu sovit i egen säng två nätter, fortfarande funderar jag bra länge var jag är någonstans när jag vaknar. Väldigt skön känsla när jag inser att jag bara är hemma =) Dygnsomställningen går hyfsat, första kvällen somnade jag klockan 5 på eftermiddagen och vaknade jag klockan 1 på natten, och går höll jag mig uppe till halv 9 och sov nästan till halv 5!

Men något som inte går åt rätt håll är förkylningen. Jag sprang ju lite i Singapore på löpbandet, men med facit i hand var det dumt, dumt, dumt. Jag är fortfarande förkyld och det händer ju ta mig fan ingenting! Samma känsla dag efter dag med irriterade bihålor, lite smått halsont och lätt huvudvärk. Inne på 4e veckan nu... den fina formen som jag fixade där bland bergen känns som ett minne blott och vårens lopp har jag mer eller mindre lagt ner. Eller, jag kommer att springa, vill ju tävla, men jag får ändra lite i målsättningarna. Fokus ligger nu på Dolomiterna i mitten av juli där vi ska springa både Vertical Kilometer och Skyrace.

Men först - frisk. Ska man gå till typ vårdcentralen när man vart sjuk såhär länge? Jag är ju inte alls jättesjuk, men det blir inte heller direkt någon förbättring. Kanske ringer dit i morgon...


Här hemma är det storröjning som pågår! Alla skåp och lådor vänds ut och in och upp och ner, det slängs, säljs och sorteras. Underbart, jag älskar det!

1 kommentar: