torsdag 19 juni 2014

På rätt väg?

I morse vaknade jag som vanligt flera timmar för tidigt, men med morgonljus och en biologisk klocka som tycker natten slutar strax innan kl 4 vet jag att det är lönlöst att försöka somna om. Istället passade jag på att ta en omväg till jobbet genom Nackareservatet. Jag var nämligen sugen att köra på lite och se vad som händer. Jag har nämligen fått en tid för att göra en behandling av slemhinnorna i snoken till veckan, men som jag helst vill slippa. Det lät inte så superskoj när hon berättade om den och förkylningen är bättre, så i helgen tänker jag springa en del uppe i Gesunda och se om den inte är på väg bort helt och hållet nu.
Så i morse blev det åtminstone dryga 2 mil på cykel genom skogen och en sväng ner till utegymmet vid Eriksdalsbadet i arla morgonstund. Var ändå på jobbet innan kl 7, redo att ronda. Och det känns helt ok nu efteråt! Viss täppthet finns kvar och kanske lite kli i halsen om jag känner efter noga, (så det låter jag bli). Men något som inte var ok är att de har förstört stigen längs Sicklasjön! Förut fanns det lite sten och ojämnheter och några små diken att hoppa över, men nu har de kört ut en massa sand och jämnat till och gjort ”fint”… inte alls lika kul. Fast så länge jag slipper cykla genom stan ska jag kanske vara glad. Och innan kl 6 har man rätt mycket skogen för sig själv =)

2 kommentarer:

  1. Hélène i Tallkrogen21 juni 2014 kl. 07:27

    Hej! Tänkte tipsa om motionsspåren (3, 5, 10 & 15K) vid Gömmaren i Huddinge - de är riktigt fina, kuperade men inte branta (och säkert bra att köra med cykel också). Ta sikte på Tjädervägen 51 i Segeltorp för att parkera. (Trevliga promenadstigar lämpliga för barnvagnar finns också för den som inte springer i skogen.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gömmarskogen är ett av de ställen vi brukar göra utflykter till! Det 15km-spåret är ett av Stockholms absolut bästa tycker jag. Bodde i Stuvsta förut och det var då jag upptäckte denna lite undanskymda pärla...

      Radera