tisdag 1 juli 2014

Gräsänka

Gårdagens morgonlöpning följdes av ytterliggare ett pass hem från jobbet. Snålheten i mig ville springa hela vägen hem, 25 spänn för tunnelbanan! Hutlöst. Men en liten röst i huvudet ansåg att det var att utmana ödet. Ta det lugnt nu för fan, fördärva inte det här nu igen! Jag gjorde inte som jag brukar, dvs jag lyssnade faktiskt på den lilla rösten. Så vid skogskyrkogården stannade jag och köpte hallon innan jag hoppade på tuben hem till Hökis.

Hemma blev det en mysig kväll med Fridaskrutt som åt upp alla hallonen, jag och Tomas fick med nöd och näppe i oss några enstaka stackare. Hon och Tomas drar hem till farmor och farfar på Sollerön idag, så nu får jag klara mig själv ända tills på fredag... såklart skönt med en massa tid att umgås med vänner och pyssla och dona på kvällarna (och träna =), men ändå... Jag längtar redan efter min skitunge!! Det gör nästan fysiskt ont i magen när jag varit ifrån henne några dagar och den där "egentiden" blir aldrig riktigt sådär skön som jag föreställer mig innan...

Nåja, veckan går fort och snart är dom hemma igen. Fram tills dess ska jag snygga till racern efter kraschen förra sommaren, springa i backar och umgås med vänner. Och, såklart, följa Tomas framfart på Vansbro Maraton! Kom igen nu darling, med hur mycket spöar du min tid?


Vansbro Terrängmaraton 2012, seger i damklassen på 3.34 om jag inte minns fel...

1 kommentar:

  1. 03:33:17 !!!

    Det året som Johan Ekbacke troligtvis vann 12-års-klassen!!! 04:43:38 ! (2 sekunder före pappa Olle i gubbklassen.)

    SvaraRadera