torsdag 10 juli 2014

Löparskor på igen!

Denna natt var motsatsen till gådage - dvs Frida sov utan ett gnäll från att vi kom hem igår vid 21-tiden och gjorde så fortfarande då jag pyste iväg i morse. Men sov jag för det? Nä, redan kl 4 var det kört. Halv 5 klev jag upp, bättre med långsam frukost och tidning än att ligga och vrida sig i sängen. Drygt en timme senare snörade jag på löparskorna och gav mig iväg ut i ännu en grym sommarmorgon. Det känns, peppar peppar, åter bättre med förkylningen och jag tror nog (uppenbarligen) jag vågar mig på att börja springa lite. Men den här gången blir det väldigt lugn löpning längre tid, jag ska verkligen känna mig 100% innan jag skruvar upp tempot.

Väldigt skönt var det i allafall, det är ju ändå något visst med löpning. Cykel och även rullskidor i alla ära, men att få springa alltså...  På tal om det fina vädret, jag är så less på alla som gnäller över att det är fint väder när man jobbar. Okej, toppen om man lyckas tajma semester med bra väder och kanske trist om motsatsen sker och hela semstern regnar bort. Men det är väl skönt med fint sommarväder även om man jobbar?? Särskilt då skulla jag nästan vilja säga, då har man ju bara morgnar och kvällar till sitt förfogande att spendera utomhus och då är det väl särskilt bra att det är så varmt och gött att man verkligen kan vara ute då??  

Tänkte skriva ner lite funderingar jag har inför midnattsloppet men inser att det inte hinns med nu, dags att stämpla in och göra lite nytta! Trevlig helg på er. Själv ska jag köra järnet i downhillbackarna i järvsö =)

Dags att springa in till jobbet! Jag ser gravallvarlig ut.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar