torsdag 10 juli 2014

Magknip och sömnbrist

Jag hade glömt hur det är. Den där tröttheten som uppkommer till följd av en natts vakande med ett barn som inte kommer till sömns. Vår lilla skrutt hade igår vad vi tror var lite efterdyningar av magsjukan, hela dagen var hon lite håglös och satt mest apatisk på golvet och smågnällde över allt och inget. Sov mycket under dagen gjorde hon också, vilket gjorde att nattsömnen blev lite förskjuten.. när hon väl framåt kl 22-23 var trött nog att vilja sova fick hon ont i magen stackarn, och varje försök att komma till ro avbröts av magknip och gråt. Det gör så ont i hjärtat, man vill bara hjälpa henne. Samtidigt är man så trött, och vetskapen att man har en arbetsdag framför sig gör det inte bättre. Det var som att få lite flashback av hur det var när hon var nyfödd, när vi turades om att sitta på en stor pilatesboll och studsa med henne över axeln till sent in på kvällarna. Då var jag gräsligt trött vissa dagar. Det är jobbigt att vara så trött. Jag blir så satans lättirriterad och det är alldeles för lätt att snäsa och fräsa mot varandra istället för att stötta, uppmuntra och hjälpas åt. Jag kände tendenser igår fastän det bara var för en kväll. Men det är skillnad, nu är hon så stor och det här är verkligen undantagsfall så man tycker mest bara synd om henne. Känslan att vilja hjälpa henne är mycket större än tröttheten.

Slutligen tog ändå sömnen över och även jag fick några timmar på kudden innan det var dags att kliva upp och cykla iväg till jobbet. Trots att hjärnan var som i ett töcken längtade jag ut till skogen denna vackra sommarmorgon, så det var ett enkelt val att ta MTB:n och sticka ut mot Nackareservatet för den allra bästa omvägen till SÖS. En ny pod hade jag hittat också, Kärleksroast. En intervjupod där man snackar känslor och kärlek och annat trams, passar fint om man är på mjukishumör vilket jag är för jämnan nuförtiden.

Hoppas att darlingarna därhemma har en bättre dag idag! Om Frida är piggare blir det grilling i Bromma ikväll och i morgon efter jobbet drar vi till Järvsö för lite downhill =)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar