tisdag 8 juli 2014

Sol!

Så himla skönt med sol och värme! Nog för att våra jobbpyjamasplagg är sydda i överblivet gardinstyg och saknar all form av andningsfunktion, men det får man ta för att kunna åka rullskidor till jobbet i bara korta tights och en luftig reflexväst. Bara det, att kunna åka rullskidor till jobbet! Vi bor perfekt när det gäller transportträning (för min del, stackars Tomas måste böka sig genom hela stan för att ta sig ut till Solna), jag har en massa olika alternativ beroende på transportmedel och vad jag är sugen på för miljö och distans. Nu har jag kört rullskidor den här veckan och då blir det ca 10km riktigt bra cykelbanor. Antal vägkorsningarna kan jag nog räkna på ena handen och inte en backe som jag inte klarar med skidorna på.

Det har bara blivit skejt, dels för att det är så mycket roligare och dels för att då kan jag mysåka och behöver inte gå upp i puls så mycket. Ska jag staka blir det genast jobbigare eftersom jag inte har en enda välfungerande stakmuskel i nuläget, och då är jag rädd att förkylningen förvärras igen...

Vad gäller förkylningen, ungefär från nu till en vecka framåt borde värmebehandlingen börja visa på resultat. För tillfället är det ganska rejält täppt men det är nog som det ska vara såhär två veckor bränningen om man läser på lite. Tålamod, tålamod... men som sagt, jag kör på med lågintensiv träning och njuter av värmen. I helgen ska det njutas av utförsåkning av bästa slag då vi drar till Järvsö för en helg i downhillspåren. Har bara testat det en gång förut, i Hagabacken här i Stockholm och bara det var galet skoj! Lite feg är jag i kurvorna men det sägs att det finns rätt snälla nerfarter i Järvsö =) Vi kör varsin dag jag och Tomas, jag hojjar på lördag och hänger med Fridolin på söndag. Äntlingen en utflykt när jag kan vara med och slipper stå på sidan och kolla på!    

Men först en sväng ner till gymmet nu innan arbetsdagen kör igång på riktigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar