tisdag 5 augusti 2014

36h fasta

Så har det gått 36h in i fastan. I går kväll var det jobbigt, inte sådär ashungrig men blodtrycksfall och illamående som följd så fort jag reste mig upp. Funderade om jag skulle lägga ner projektet men jag var så sugen att se hur det gick att cykla till jobbet idag så jag höll ut. Natten var konstig, sov mellan 11-02 och var sen vaken. Fast inte på det där jobbiga vrida och vända på sig-sättet, utan låg med en rätt skön känsla i kroppen. Gick upp och såg en film och gick sen och lade mig igen. Funderade lite. Ni vet, på livet och sånt. Klockan 5 gick jag upp igen och bläddrade igenom en klädkatalog. Blev sugen att shoppa, sen fick jag avsmak av konsumtionssamhället och slängde katalogen i återvinningen. Vad ska jag med snygga kläder till när jag går klädd i antingen träningskläder eller arbetskläder för jämnan? Nej, köpte en ny löparrygga förra veckan, det får räcka för ett tag.
Nu har jag cyklat till jobbet, ca 10km och plötsligt mår jag mycket bättre! Som att kroppens funktioner börjat funka igen, inga blodtrycksfall, inget illamående, knappt ens hungrig. Men idag tänker jag käka lunch. Fram till klockan 12 kör jag fastan, då har det gått drygt 40h. Det får räcka.
Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar