söndag 17 augusti 2014

Första barnkalaset!

Livet rullar på trots sjukdomar, och det finns faktiskt bra dagar trots allt ;-) Riktigt bra till och med, tex när familjen kommer på besök tillsammans med några av våra bästa vänner för att fira Fridas första födelsedag! Fem härliga men ack så aktiva 1-åringar som röjer runt, då kommer det väl till pass att ha en 20 kvadrat stor terrass och uppblåsbar pool. Väldigt mysig dag hade vi, och familjen som åkt från Sundsvall sov dessutom över till idag och följde med oss på några husvisningar. Tyvärr lovar bilderna mer än verkligheten kan leva upp till som vanligt och det blir då inga bud lagda från oss den här kvällen... varför tar man så fina bilder? Det kan ju aldrig vara bra för försäljningen om alla potentiella köpare åker dit och med alldeles för höga förväntningar och bara blir besvikna?

Paketöppning!

Och poolbad =) Frida ser dock inte så glad ut på den här bilden..



Vad mer - jo, jag har faktiskt tränat. Ett pass på rullskidor igår och ett återbesök med Högdalstoppen på hojjen ikväll. Inte för att jag mår bättre, men om det ändå inte går att vila mig frisk så tänker jag träna på det jag orkar. Och så länge jag håller mig borta från löpning så går det faktiskt helt ok, saker som rullar fram är lättare att minska intensiteten på. Man kan mesträna lättare helt enkelt. 

I morgon ska jag på det första läkarbesöket. Jag hoppas hon håller med om att jag bör opereras! Jag orkar inte hålla på att försöka övertala, jag vill inte behöva förklara varför jag inte nöjer mig att symtomlindra med kortisonsprayer och nässköljningar. Visst, det skulle funka om jag bara vill vara i skick att gå till jobbet, typ. Men inte för att leva mitt liv. Fan, jag är allt ganska nervös inför morgondagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar