tisdag 5 augusti 2014

Fortsatt fasta och hårdnackade bakterier

Två dagar på frukt och sedan igår kväll bara citronvatten med lite olivolja i. Jaja, och en kopp kaffe. Såhär snart ett dygn in i fastan känns det förvånansvärt bra! Eller det känns snarare ingenting. En hungerkänsla som dyker upp ibland men den försvinner utan allt för mycket tjafs, sen är det som vanligt igen. Får se hur länge det går såhär enkelt.
Men, mer intressant är att jag fick provsvaren hos läkaren idag. Eller om det är så värst intressant för er vet jag inte, men för mig är det definitivt det. Förutom lite låga värden på sköldkörtelprovet som togs om (läkaren trodde visst inte på det) så fann man i bakterieodlingen en liten rackare som skulle kunna vara förklaringen till mina besvär. Hon ville dock inte garantera det, för tydligen kunde det lika gärna vara att de bara bodde där helt harmlöst som en del i kroppens naturliga bakterieflora. Men, något som ändå ger en misstanke om att de kan vara skyldiga är att den här stammen inte bryr sig ett skvatt om det penicillinet jag knaprade för typ 2 månader sedan. Eftersom den kuren inte hjälpte alls så uteslöt man bakterier, men nu har jag alltså fått ett annat penicillin som ska kunna brotta ner den här bacillusken (och en himla massa andra ”snälla” bakterier tyvärr…). Ah suck, den som lever får se.
Frågan är om jag ska fortsätta med fasta nu eller gå på bakteriespåret och äta som normala folk? Alltså, nu när jag ändå kört ett tag är jag ju sugen att se vad som händer. Så länge jag känner mig ok kör jag nog på, planen är idag och i morgon så det är ändå ingen långtidsfasta vi snackar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar