fredag 15 augusti 2014

Kronisk bihåleinflammation

Sådär hundra prover senare anser min husläkare att man ändå nästan kan utesluta att det är nått fel på sköldkörteln. Endast ett värde som visar lite lågt (T4) och det bara precis utanför referensvärdet. Övriga nivåer av allt möjligt är som det ska! Hon ska skicka vidare allt till en endokrinolog som ska få tycka till också + en MR av hypofysen mest för säkerhets skull. Nä, allt tyder allt mer på att det är kronisk bihåleinflammation som spökar.

Så vad innebär det? googlar: 
"...haft problem i 7 år..."
"...efter 10 års nästäppa..."
"...inne på 5e året med återkommande bihåleinflammationer..."

Kul. Kan man göra något? Jodå, man kan operera. Nu har jag två olika läkarbedömningar nästa vecka på två olika ÖNH-kliniker. Om de inte har något väldigt mycket bättre alternativ eller förklaring till mina problem tänker jag inte ge mig innan jag får en operationstid. Inte flera månaders försök med sprayer och sköljningar, jag har liksom kört det paketet nu i 3 månader redan och det ger inte mer än tillfällig symtomlindring.

Jag säger som Hans Melange: - Jag skulle vilja att nån skär i mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar