lördag 6 september 2014

Armémuseum, ortostatisk pulstest och fortsatta funderingar

Det går så sakteligen framåt, nu börjar det snart bli svårt att säga vad som är dagismonsterförkylning och vad som är förkylningen från helvetet. Men jag tror att en hel del av snoret och definitivt hostan hör till den förstnämnda. Tänk om immunförsvaret kunde sopa med sig all sjukdom nu när det fick väckas igång på riktigt? Önskedrömma kan man ju alltid.

Jag gjorde om det ortostatiska pulstestet nu ikväll och det ser bättre ut. Kan ju tänkas att det var så himla kasst förra gången för att jag precis insjuknad i dagisförkylningen? Nu var pulsen 56 i liggande och 68 när jag ställt mig upp, alltså inom gränsen för "normalt". Jag kan inte låta bli att fortsätta spekulera över vad det är för skit jag har... jag kan ju förstå överträningshypotesen, den är trolig på många vis, men jag kommer inte ifrån att jag undrar om det är något annat knas. Det känns som att vid överträning är man visserligen infektionskänslig, men mer i form av att man lätt åker på olika förkylningar. Jag har ju haft samma konstanta besvär sedan jag blev sjuk. Och det som inte heller stämmer är tröttheten som många som drabbats av överträning beskriver, jag har inte varit speciellt trött. Jag har inte heller haft yrsel eller drabbats av illamående eller att pulsen rusar onormalt vid fysisk aktivitet... jag har "bara" haft dessa sega satans förkylningssymtom.

Var ju på MR av hypofysen i torsdags. Ibland tänker jag att vore skönt om dom såg en tumör eller nått, då vet jag i alla fall. Fast varför den skulle göra mig förkyld, det verkar förstås konstigt.

Nåja, här händer det trevligheter i helgen i allafall =) Vi har besök av Fridas kusin Leo 12 år som är själv på Stockholmsbesök för första gången, så idag blev det Armémuseum och sen bio för Leo och Tomas medan jag och Frida åkte hem och byggde Duplo. Eller Frida monterar mest ner, det är jag som bygger upp. I morgon blir det stadsfika och spelshopping innan jag drar vidare på lägenhetsvisning. Förhoppningsvis blir det bostadsbusiness snart!

Frida morsar på några gamla soldater

Hade tänkt skriva ett dagisinlägg. Frida har ju varit på dagis nu på egen hand i nästan en hel vecka, och oj vad mycket jag funderingar jag haft om detta under veckan. Men som så ofta löser sig saker med tiden och det känns inte som riktigt lika relevanta tankar nu som tidigare i veckan. Jag får se om det skrivs något om det framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar