onsdag 3 september 2014

Hemma!

Nog för att jag haft det väldans soft uppe i Umeå där tillbringat större delen av tiden i soffan tillsammans med kusinvitamin. Det kan man kalla kvalitétsvila, riktigt mosa ner sig framför TV.n och dumkolla på en massa program som Idol, Vem vet mest, Halv 8 hos mig, En plats på landet, Projekt Runway, Malou och Nyhetsmorgon. Det ni, nu snackar vi finkultur! Idag kunde jag tack och lov pallra mig ur soffan och var med på varenda föreläsning och gruppövning, känns ju annars lite fånigt att åka ändå till Umeå och för att ligga i soffan, hur skön den än må vara..

Nu är jag i allafall hemma igen, fick bli flyget och det var precis att jag hann hem och pussa lite på Frida innan hon tackade för sig och ville sova. Åh min älskade lilla skrutt, 4 dagar är jättelång tid att vara borta från henne! I morgon får vi i allafall en lugn morgonstund innan hon lämnas på dagis några timmar, och under den tiden ska jag in till Sabbatsberg och göra en MR av hypofysen. Känns väldigt onödigt, men det är en del av utredningen av de lite låga sköldkörtelvärdena så det är väl lika bra att göra det. Nästa vecka ska jag träffa en Endokrinolog också, vet inte riktigt vad han ska göra.. antagligen granska värdena och klura på om det kan vara nått som man ska göra något åt? 

Nåja, medan fortsatt utredning pågår fokuserar jag på min hypotes om överträning/utmattningssyndrom => pajjat immunförsvar => låååååååååååång tid innan jag blir frisk. 

Det är okej. Just nu i allafall, kommer säkert att pendla flera gånger till. Men det känns som en del insikter trillat ner senaste tiden. Jag känner mig inte lika bitter, och jag är inte lika rädd att bli en pösmunk. Jag inser att jag troligtvis kommer att bli en pösmunk, i alla fall med mina mått mätt. Men det får väl vara så då. Några månader som pösmunk är väl inte hela världen? kanske?

Hälsostatus: Dagisförkylningen något bättre, feberfri men äcklig tjock gul snuva, huvudvärk och rosselhosta. "Vanliga" förkylningen då? Ingen aning, den döljs av den andra men den ligger nog där under och frodas i skuggan av sin kompis...

4 kommentarer:

  1. ... eller så har du nu fått ett immunologiskt påslag mot dagisförkylningen, som när det besegrat förkylningen tar och taggar ner helt och hållet! Håller tummarna för det. :) Det låter sunt att du insett att din definition av pösmunk inte är som alla andras...
    Kul att ses i Bydalen förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, det var himla skoj. Kommer ni åka tillbaka? Såg att anmälan öppnar på tisdag. Ja man kan ju hoppas på din teori =) skulle inte ha något emot det alls

      Radera
    2. Vet inte. D var lite besviken och verkade sugen på att ge Drommen ett till försök. UTMB-poäng blir det ju också. För min del.... Springer jag hellre Keb Arctic Run igen. Krya på dig!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera