söndag 21 september 2014

Moderna fjällstugor, Kontraktsskrivning och *suck*- sjuk igen.

Befinner mig i Uppsala, nästan hemma igen efter 3 dagar på fjället. Tog nattåg upp i torsdags till Storulvån och har sen traskat Gåsen, Stensdalen, Vålådalen. Stensdalen ja, vad tycker man? Var där för flera år sedan, rastade en stund under min första fjällöpningsrunda innan jag fortsatte mot vålåstugan. Då var det en klassisk väldigt mysig fjällstuga. Sen brann den ner, tydligen någon som glömde släcka stormköket innan det packades ner i väskan som sedan ställdes mot husväggen. Nu står där en stor stuga med öppen planlösning och full IKEA-inredning. Men varje natt får hälften av besökarna sova i kalla baracker utan vedspis för det är alldeles för få bäddar i stugan. Hmm, måste nog säga det ändå, solceller och belysning till trots- det var bättre förr! Bastun var sig dock lik och vattnet i ån må förändras varje stund men känslan att doppa sig i det är densamma. Fjälluften och vyerna likaså, och visst är det med lite ny energi jag återvänder till Stockholm. Tyvärr också med en ny förkylning, verkar inte undkomma ett endaste virus. Den här veckan är det visst meningen att jag ska börja jobba igen också så jag hoppas det inte blir så illa som sist! 

Men det är först i morgon, idag är min lediga dag nu när jag börjar med 50%-schemat och den utnyttjar vi till att skriva kontrakt på en ny lägenhet! Jepp, i april går flyttlasset till Ursvik och vi blir Solnabor. Ett nerköp vad gäller cykelväg till jobbet och jag kommer sakna en del vänner som vi haft väldigt nära till i Hökarängen, men i övrigt är det ett toppenläge. Och det känns ju inte alltför tråkigt att byta 75m2 etage mot 103m2 i utan trappor. Och jag ska väl lära mig att cykla genom stan också hoppas jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar