fredag 26 september 2014

Tvivel...

Den här senaste förkylningen har satt sig på bihålorna. Så fort jag placerar skallen i någon annan position än hakan neråt och pannan uppåt så värker det som satan i bihålorna. Det gör mig ororlig, eftersom det är just bihålorna som krånglat hela tiden. Vanliga halsont-snuva-hosta förkylningar kan jag leva med, men när jag känner av samma symtom jag gått och dragits med i snart ett halvår, då blir jag skraj. Har inte tänkt så mycket på hela situationen på ett tag, det har liksom vart så mycket med dagis och plugg och jobb och så har alla andra förkylningar. Och jag har funnit ro i tanken att det kommer gå över bara jag ger det tillräckligt med tid. Men nu känner jag tvivel igen. Tänk om det aldrig försvinner? Tänk om det blir ett kroniskt tillstånd? Vad gör jag då?

2 kommentarer:

  1. Tack! Det var en väldigt intressant teori.. faktum är att nära jag läser om det hittar jag några andra saker som stämmer in också. Fast det kanske är för att jag söker efter det, men värt att prova alla gånger!

    SvaraRadera
  2. Ja alltså det är ju väldigt lätt att självdiagnosticera och plötsligt ha både det ena och det andra :) jag har inte kollat upp nån vetenskaplig bakgrund alls på ev koppling mellan komjölk / bihåleinflammation vill jag understryka. Utan jag tyckte mer att Lars berättelse som sådan är väldigt positiv, att han precis som du dragits med sjukdom under en längre period men hittar en lösning, kommer tillbaks till träningen och vinner medaljer. Så att lugnt och metodiskt prova att utesluta vissa ämnen ur kosten och skriva ner hur kroppen reagerar känns som ett konstruktivt sätt att tänka när tvivlen sätter in.

    Lars verkar ju ha gjort en total helomvändning också från att äta ganska dålig mat till att plocka bort både komjölk och veteprodukter. Det behöver ju inte vara en mirakelkur för alla utan det handlar lika mycket om inställningen tycker jag, att det finns en lösning för den som orkar fortsätta leta. Hoppas du hittar din! :)

    SvaraRadera