onsdag 8 oktober 2014

Ett sista bittert inlägg

Det har inte blivit mycket skrivet här på ett tag nu.. har inget kul att skriva. Jag är inte så himla kul för tillfället, mitt humör har varit som vädret i morse ungefär. Mörkt, kallt, blåsigt och regnigt. Väntar på att få komma till Sophiahemmet den 17 november där dom visst ska ha stor vana av bihålebesvär. Träffade min läkare på vårdcentralen idag och vi gick igenom MR-bilderna där hon konstaterar att alla bihålor är rätt igenmosade av svullna slemhinnor. Hon tror, utifrån det, att en liten operation skulle kunna hjälpa. Jag vet inte vad jag ska tro längre.

Jag cyklar till jobbet nu, det är den enda fysiska aktivitet jag gör men det funkar fint. Blir inte alls sämre av det

Jag har faktiskt en plan B. Det funkar inte att bara glida runt i livet för mig, jag måste ha något att gå igång på, en passion. Som det är nu är jag mest ledsen hela dagarna. Men det finns faktiskt en sak jag går igång på lika mycket som löpningen, och det är hästar och ridning. Otippat? Inte för er som känt mig sen jag var liten. Jag köpte till och med ridbrallor och ett par dojjor häromdagen, och idag har jag snackat med en ridskola om jag kan få bara ta någon enstaka lektion och se om jag kommer ihåg hur man gör. Synd bara att det är en så satans opraktisk grej att pyssla med, svindyrt och tar en massa tid.. vet inte om jag får till det. Men jag tänker att jag får väl börja i liten skala, vill försöka i allafall

Men jag tror i alla fall jag lägger ner skrivandet. Förutom att jag inte kan skriva om det jag vill skriva om så mår jag så pissigt för det mesta så jag saknar all inspiration. Det verkar kanske löjligt, att jag tappar så mycket livsglädje av en futtig liten förkylning. Jag är ju inte precis dödssjuk! Men det är så det är, det påverkar hela livet eftersom vi valt att leva det som vi gör. Plötsligt står jag utanför mitt egna liv.

Äh nu ska jag sluta vältra mig i missmod. Vem vet, antagligen blir jag frisk innan sommarsäsongen är här och då kommer inlägg som detta bara kännas patetiska.

Hej på ett tag i allafall och tack för all pepp och alla tips jag fått. Jag fortsätter följa dem =)

5 kommentarer:

  1. Hélène Englund (i Tallkrogen)9 oktober 2014 kl. 13:19

    Åh vad tråkigt att höra att du inte blivit bättre! Om vädret fortsätter vara såhär regnigt och tråkigt längtar man i alla fall inte ut... Du får komma igen 2015! Nytt år, ny lägenhet och nya tag! :)

    SvaraRadera
  2. Hästar är också kul! Men inte är det som att springa.. ja, verkligen trist att höra! Du som var så fantastiskt fint på gång. Men antagligen kommer du på banan igen när du släpper tanken och sysslar med annat. Jag håller tummar och tår! Det har varit en väldigt underhållande blogg, tack!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer för er omtänksamhet och stöd! Vi ses ute i skogarna, någon gång =)

    SvaraRadera
  4. Trist att läsa Maria! Hoppas du blir bättre! Hästar är jättefina, kanske bli fodervärd 1dag/veckan, billigare och lite mysgare... Kram Jenny R

    SvaraRadera