tisdag 14 juli 2015

Träningsupplägg efter förlossningen

Ännu en fin dag på Sollerön. Efter frukosten drog Tomas och svärföräldrarna iväg för lite inköp i Mora och jag tog kidsen och gick ner till campingen och låtsades vara tuffingar


Snart slängde vi dock den coola imagen och byggde sandslott istället. Efter slotten blev det bad och lunch, sen somnade hela familjen 


Utom jag


Som drog på mig pjäxor och hjälm för ett typ tröskelpass på rullisarna. Eller långa intervaller kanske det är? Sak samma, har en fin liten runda här på ön som tar 8 min om jag trycker på lite, och den körde jag tre varv på med lite lagom vila mellan. 

Tänkte skriva lite om hur jag tänker mig träningsupplägget nu framöver såhär veckorna efter förlossningen. Planen från början var att vänta 4 veckor med att springa, men det har kännts så bra när jag kört cykel och rullskidor så jag smög igång löpningen lite tidigare, i förrgår tog jag de första små joggstegen. 5 min * 3 i rysligt långsam takt står det på programmet den här veckan, ett pass som jag kör typ varannan dag nu. Sen lägger jag på lite för varje vecka under 4 veckors tid för att sedan springa typ 30 min i sträck. Så hade jag tänkt mig för att vänja kroppen vid löpning igen, lite lugnare än efter Fridas förlossning men ändå säkert väl snabbt i mångas ögon.. Och de som tycker det har nog rätt, men jag vill ändå påstå att jag har bibehållit såpass mycket kondition och styrka genom graviditeten så det krävs inte sååå himla lång återhämtning efter förlossningen. Sen, visst är jag medveten om att jag tar en risk som kör såpass tidig löpning igen, men jag pallar bara inte att vänta längre. Jag tar risken, mot bättre vetande, men vad fan. Det går nog vägen.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar