torsdag 19 november 2015

Snöfemman

En lite sen racereport kommer här! Snöfemman alltså, första loppet på över ett år, nästan 2 år faktiskt... Kände att jag inte hade så mycket att bevisa, inte ens för mig själv. Men kul ändå att se var jag står! Och framförallt grymt kul att tävla. Lite orolig för att det skulle bli asjobbigt, de få kilometrarna till trots, eftersom jag inte kört någon tempoträning alls. Men det verkar som att backträning har lite samma effekt för nog tyckte jag att jag hade lite klipp i steget och höll ihop hyfsat hela vägen. I år körde dom ungdomsklasser också så det var minst sagt blandade åldrar i startfållan, och satan i gatan vad urgammal jag kände mig när starten gick och småknattarna ilade förbi som små vesslor kring fötterna! Dom är ju så satans snabba de där minisarna! Men vad säger man, gammal är äldst, när backarna dök upp fick tant komma till tals. Och backar fanns det gott om så när mållinjen väl korsades var jag första tjej/dam/tant att göra det. Kul var dock att tvåan, Lisa Ekberg, hör till skidfamiljen som rekryterade Tomas till Nacka-Värmdö skidklubb. Då för flera år sen var hon en tvärhand hög, nu får jag passa ryggen om hon fortsätter springa såhär! 

Men som sagt, seger blev det med den ganska mediokra tiden 21.55. Lite svårt att avgöra om det var bra eller dåligt på en sån bana. Nöjd är jag i alla fall och ser fram mot mer tävlande framöver! 


1 kommentar: