måndag 18 januari 2016

Löpband och vinterkyla

Nytt år och kylan har kommit till Stockholm! Med gymmet runt knuten har det blivit pinsamt mycket löpbandsharvande senaste tiden. Jag liksom inte pallar att frysa och tjorva på med lagar på lager när jag kan ta på mig shorts och linne och knata ner på gymmet.... Men visst, det är inte samma sak, det blir mer som pass att bocka av. Några av de finaste löpupplevelserna har väl kommit just under de där kalla vinterpassen, ensam i en skog med snötyngda grenar. Så långt från gymmets löpband man kan komma. Jag måste nog ut igen, såhär kan jag ju inte hålla på.

Men bortsett från den bristande karaktären som för mig inom de isolerade väggarna så går det rätt bra! Inget mirakulöst, men det går framåt och det flyter på. Har sedan någon vecka ett program som jag följer så nu slipper jag tänka också, perfekt. Kör tre löppass i veckan, två distans, ibland med inslag av lite mer tempo, och ett långpass på 17-18k. Utöver det kör jag på crosstrainer eller cykeltrainer 2-3 ggr/vecka och ibland lyfter jag en vikt. När jag står på crosstrainern knarkar jag youtube-klipp på bergslöpning så jag börjar bli rätt sugen att tävla lite. Och snart är det dags, dock långt ifrån de berg jag vill bestiga, men likväl ett race att ge järnet på! Winterrun  är det som går av stapeln den 30/1 med start och mål inne på Skansen och utan höjdmeter att tala om, inte en bana för mig med andra ord. Men skoj ska det bli ändå. Distansen är 10k och jag hoppas väl göra under 45 minuter. 

I övrigt handlar dagarna om barn, barn och barn. Fattar inte hur de kan uppta sådan stor del av hjärnan! Dom små skitungarna. Sam håller som bäst på att lära sig krypa och idag har vi blottat en liten tand, satan att han är så stor redan vår lilla kramkille. Storasyster härjar som vanligt och jag blir helt galen på henne samtidigt som hon är störtskön mellan alla hyss och vredesutbrott. 

Som vanligt dåligt med foton, men det är ju så kallt att fota ute och ta selfies på gymmet gör jag bara inte så länge det är fler än jag där... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar