lördag 23 januari 2016

Vasaloppshets i Högbo

Jag är i Högbo. I fredags när Tomas kom hem från jobbet lastade jag bilen med skidor och drog iväg, ensam. Jag har sett fram emot den här helgen hela hösten, bara rå mig själv i två dagar. 

Jag åker skidor, läser böcker och käkar pastiller från Mackmyra. Grymt goda gratisprover från Brukshotellet. Jag försöker isolera mig från övriga gäster så mycket jag bara kan, känner inte för att vara det minsta social. 

Får man bjuda på en whiskypastill?

Det är fint här i Högbo, flacka dagspår upp till 15k och ett kuperat elljusspår på 7,5 och så lite allt möjligt där emellan. En del folk givetvis men inte alls så det känns trångt, i allafall inte om man kör skate. Igår kväll hann jag med ett sent pass och idag har det blivit tre stycken. Inga toklånga, totalt idag tror jag det blev drygt 45k. Men det räcker fint, har ju knappt åkt skidor den här vintern så nog känns det i kroppen ändå! 

Dags att komma ut från toaletten nu. Pluggat in hörlurar i öronen så jag ska slippa snacka

Alla som ändå lyckas prata mig trots min avvisande attityd till kontakt tar för givet att jag ska åka Vasaloppet. Vad är det med folk och Vasaloppet?! Så häftigt är det då inte. Platt, trångt och dyrt. Nä tack, om jag skulle få för mig att åka något lopp finns det då långt roligare alternativ. 

Tänkte skriva att jag saknar mina små tokungar men jag kom på att jag faktiskt inte gör det. Jag vet att dom har det alldeles utmärkt hemma med Tomas och jag njuter så oerhört av att åka skidor, duscha länge, se på vinterstudion ostört, äta vad jag vill när jag vill, läsa böcker och sova! Med det sagt är jag glad att helgen blott är två dagar lång, för satan vad tråkigt det vore att alltid ha det såhär! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar